facebook

facebook

Mari beri sokongan

15.12.13

Quantum - Syukur dan Cinta

Quantum-Touch adalah satu kaedah penyembuhan semulajadi yang berfungsi dengan Kelompok Tenaga Hayat badan untuk menggalakkan kesihatan yang optimum. Kelompok Tenaga Hayat, juga dikenali sebagai "chi" dalam bahasa Cina dan "Vedas" ataupun "Prana"  dalam bahasa Sanskrit, adalah aliran tenaga yang mengekalkan semua makhluk hidup.


Quantum-Touch mengajar kita bagaimana untuk memberi tumpuan, menguatkan, dan mengarahkan tenaga ini, untuk pelbagai manfaat dengan keputusan yang mengejutkan dan sering luar biasa.

Quantum-Touch adalah satu kaedah yang berkesan untuk mengurangkan sakit belakang, menyusun semula struktur, organ keseimbangan, kelenjar dan sistem, mengurangkan sakit otot, menyembuhkan kecederaan, pemulihan terbakar, dan banyak lagi.

Quantum-Touch adalah cukup mudah untuk dipelajari oleh kanak-kanak, tetapi cukup kuat untuk pakar-pakar perubatan mengherankan, kiropraktor, terapi fizikal, dan pelbagai profesional kesihatan.

Salah satu kegembiraan sebenar kerja-kerja ini adalah bahawa kita benar-benar tidak tahu had apa yang boleh dilakukan. Cinta anda mempunyai kesan yang besar untuk manfaat orang-orang di sekeliling anda.
 


Di dalam kepercayaan Hindu merujuk kepada mereka sebagai "chakra" atau "pusat kuasa", untuk Kristian sahaja adalah "soul" atau "spirit", pelbagai agama Timur tahu ia sebagai "ch'i", "Ki", atau "Qi" , kepercayaan asli Amerika memanggilnya "niyan", dan orang-orang Yunani kuno yang dikenal pasti sebagai "psyche". Terdapat banyak nama-nama dalam pelbagai agama untuk kepekatan tenaga yang sistem kuasa daripada kewujudan kita. Ia adalah tandatangan kosmik kami, cap jari rohani kita. Ia adalah bahagian individu kami Pasukan Life Tenaga dan ia adalah apa yang membuatkan kita semua istimewa dan unik. Bagaimana kita memupuk dan nyata ia akan memberi kesan: 



THe Power of LOVE 

Pikiran kita bersifat magnetis dan memiliki frekuensi yang akan menarik semua hal yang serupa dengan citra-citra yang ada dalam pikiran tersebut.

Pikiran menentukan frekuensi kita, dan perasaan kita mengatakan di mana frekuensi kita berada. Ketika kita merasa buruk, kita berada dalam frekuensi yang akan menarik lebih banyak hal buruk, kita harus segera mengubah fokus pikiran sehingga dapat merasa baik sepenuhnya, dengan demikian akan menarik lebih banyak hal baik kepada kita. Dan menurut Rhonda Byrne, perasaan cinta adalah frekuensi tertinggi yang bisa kita pancarkan. Semakin besar cinta yang kita pancarkan, semakin besar kekuatan yang kita dapatkan.

David R.Hawkins M.D.PhD dalam desertasinya yang telah ditulis menjadi buku “Power vs Force,” menjelaskan dengan sangat gamblang tentang level energi psikis yang berkaitan dengan perasaan kita.

Pencerahan, kedamaian, sukacita, dan cinta menempati urutan teratas dalam level energi psikis. Sedangkan rasa malu, rasa bersalah, kesedihan mendalam dan rasa takut menempati urutan terbawah.
Berdasarkan penelitian tersebut, ternyata emosi punya level-level energi. Jadi kita perlu belajar agar bisa selalu berada dalam kondisi emosi yang positif.

Kita biasa memiliki energi tak terbatas, berkesinambungan dan membangkitkan semangat dengan memilih fikiran-fikiran yang meningkatkan energi kita. Kita boleh memfokuskan pemikiran pada hal-hal yang menghasilkan perasaan kedamaian, sukacita dan cinta.

Untuk memindahkan energi kita dari negatif menjadi positif, fokuslah pada hal-hal yang kita syukuri. Perasaan syukur dapat membawa kita lebih selaras dengan energi-energi kreatif dari semesta.

Berdasarkan hukum tarik-menarik, perasaan syukur dan cinta adalah perasaan yang sangat kuat untuk menghasilkan energi dan mendatangkan lebih banyak hal yang akan membuat kita lebih bersyukur dan penuh rasa cinta.

Rasa cinta adalah level energi tertinggi jiwa kita sedangkan rasa syukur adalah pendingin udara jiwa. Keduanya meniup keluar udara panas yang pengap lalu membawa masuk sejuknya angin sepoi-sepoi yang membelai jiwa. Rasa cinta dan syukur adalah cara yang sempurna untuk menjadi positif dalam kehidupan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...