facebook

facebook

Mari beri sokongan

1.10.13

Aku dan Shaklee

Al-kisahnya perniagaan MLM.

Perniagaan MLM (Multi Level Marketing) sehingga kini masih lagi kita tidak dpt mengetahui siapakah yg memulakannya. Era perniagaan MLM ini dikatakan dikesan sejak awal 1930an lagi dan banyak syarikat yg telah berkembang hari ini mendakwa bahawa merekalah yg memulakan perniagaan MLM ini.

Melalui perniagaan MLM ini mereka boleh menjual jauh lebih banyak produk berbanding menjual kepada pengedar. Dengan ini mereka boleh berurusan terus dengan pengguna. Lagipun, ia adalah lebih mudah untuk membeli daripada menjual dan jika seseorang yakin bahawa dia dapat membuat duit dengan membeli produk, maka secara tak langsung melayakkan diri untuk menerima komisen dari jualan yang dibuat. Baguskan beli produk lepas tu dpt peluang buat duit!

Al kisahnya aku juga baru jer menceburkan diri dalam bidang MLM ini. Hahahaha....
Aku rase tentu sesiapa yg singgah ke blog ini tahu perniagaan mana yg aku ceburi. Iyer, betol, SHAKLEE. 

Aku bukanlah satu orang yg minat sangat dengan perniagaan MLM ini, kadang tu orang nak bercerita pasal produk dorang pun aku dah tak minat. Ni pun sebb adek aku yg beria sangat minta aku daftar masuk. Katanya bukan apa, dapat beli brng dengan harga dealer walaupun tak buat sale tetapi memadai kita pakai sendiri. Dan yg terpenting dpt beli ubat utk mak katanya.

Ermmm.. akuy pun ok lah, dan setelah diteliti rupanya produk dari SHAKLEE ni bukan sebarang produk. Aku byk gak study balik, tgk webpage dia dan byk yg bagus darisegi produk dan kajian mereka malah SHAKLEE ni bukanlah satu rpoduk baru.


Di samping itu SHAKLEE juga menawarkan pelan perniagaan yg menguntungkan. (promote la pulak). Pada aku setiap ape yg baik, elok kite share dan terpulanglah pada masing2 untuk menilainya.


Terdapat perkara-perkara utama yang perlu kita fikirkan daripada SHAKLEE sebagai sebuah syarikat jualan langsung, iaitu:

1) Menyediakan anda dengan maklumat yang tepat mengenai rancangan syarikat, produk dan kaedah jualan selagi ia tidak menggangu etika kemanusia seperti memaksa orang membeli produk kita.

2) Tepat dalam mana-mana perbandingan tentang produk, perkhidmatan atau peluang.

3) Memberi latihan yang mencukupi untuk membantu anda beroperasi secara beretika.

4) Berdasarkan semua jualan dan pendapatan sebenar dan potensi tuntutan ke atas fakta-fakta yang didokumenkan. 
 
 Pun begitu Para Pengguna produk SHAKLEE boleh mengharapkan dari Independant Distributor mengenai:

-Memberitahu anda siapa mereka, mengapa mereka menghampiri anda dan apa produk yang mereka jual.

-Menghormati privasi anda dengan memanggil pada masa yang mudah untuk anda.

-Memberikan maklumat yang tepat dan benar mengenai harga, kualiti, kuantiti, prestasi dan ketersediaan produk atau perkhidmatan mereka. 

-Tawaran penerangan lengkap terhadap pembelian dan produk. 

 
Ok, ni nak cite pasal latar belakang CoQHealth Plus dan keberkesanannya dalam menjaga kesihatan jantung, melancarkan peredaran darah, tenaga dan satu lagi penting bagi lelaki...  CoQHealth nie membantu mengurangkan ketagihan rokok. Tapi, dalam post nie aku cuma nak citer pasal CoQHealth Plus yang membantu menambahkan tenaga kelelakian anda seterusnya memperbaiki kualiti masa bersama isteri.

CoQHealth Plus nie diadun bersama dengan Vitamin E. Vitamin E memang penting untuk menyuburkan sistem reproduksi lelaki. CoQHealth meningkatkan pengaliran darah untuk lelaki lebih bertenaga dan 'tahan lebih lama'


CoQHealth™ Plus
Retail Price rm120

CoQHealth™ Plus mengandungi kesemua proprietari
semulajadi daripada campuran 28mg CoQ10 dengan Vitamin
E dan ekstrak Teh Hijau yang didatangkan di dalam kapsul
bioketersediaan minyak kacang soya bagi memastikan potensi
penguraian maksimum dan penyerapan yang lebih baik.

CoQ10 telah ditunjukkan dapat:

• Menyokong penghasilan tenaga bagi jantung
• Menggalak dan melindungi arteri sihat terhadap
   pengoksidaan LDL
• Meningkatkan peredaran darah
• Membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 di
   dalam darah

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat,
   mengubati, atau mencegah sebarang penyakit.


Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...