facebook

facebook

Mari beri sokongan

13.6.13

Pelajar US nyanyi Lagu Najwa Latif



   Hari ni ronda-ronda dalam You Tube tgk terjumpa video ni. Rasa hebat jugak lah dorang ni, memilih untuk menyanyikankan lagu Najwa Latif bertajuk  Sahabat.  Dorang ni adalah sekumpulan pelajar dari American high school Chorus group from Chariho Regional High School, Rhode Island. 

Menurut uploader video tersebut iaitu Cik Najia,

"Cik Dowding bertanya kepada saya jika saya mempunyai sebarang lagu dari Malaysia yang saya boleh mengajar kepada Chorus Group. Lagu yang paling mudah dan bermakna yang saya boleh dapati adalah Sahabat oleh Najwa Latif. Jadi, saya membuat keputusan untuk mengajar mereka lagu itu! Ia adalah sukar bagi mereka pada mulanya, tetapi kemudian mereka membiasakan diri dengan bahasa dan segala-galanya menjadi lebih mudah. Kami tidak menyanyikan beberapa bahagian lagu kerana ia agak susah tanpa muzik dan saya tidak dapat mencari apa-apa kord piano untuk lagu ini. "

Dan dalam pada itu, mereka juga tahu maksud lagu ini kerana saya terjemahkan untuk mereka. Guru saya menangis sambil membaca makna lagu ini untuk kelas. Yang menunjukkan betapa kuatnya semangat yang ditunjukkkan Cik Dowding selama ini.
 
Tambahnya lagi, Ini adalah kelas yang menyeronokkan di mana dia juga mendapat sekumpulan pelajar yang bagus dan berbakat. Saya sangat suka kepada mereka. Terima kasih banyak kerana memberikan saya peluang untuk mengajar anda semua dengan lagu ini dan terima kasih banyak untuk pengalaman hebat seumur hidup saya!


Ermmm... Najwa Latif. Kamu hebat Cik Najwa!!!! Jom Kita saksikan video bawah ni.





Najwa Latif

Tahniah untuk awak Cik Najwa. 

Hebat!


10 comments:

farHaNa razaLi said...

wah..pandai jgk dorang ni

liana sulaiman said...

hebat nyer ...

Zai Zaiman said...

ermmm... yer lah FarhaNa... pandai dorang nyanyi bahasa kita, tp itu dorang farhana, sy rasa farhana pun lebih pandai lagi kalo nyanyi pulak lagu dorang kann...

Zai Zaiman said...

Hebat memang hebat liana, dan sy yakin, liana jugak hebat macam dorang kalo liana punya video d upload dalam utube kan... hehehehe..
( ade ker )

Mime MF said...

terbaik!!hehe lagi² femes lah lagu najwa latif pasn^__^

Zai Zaiman said...

yer lah mimie kann.. bahasa kita penuh dengan sopan santun, indah sungguh bahasa ku... hehehehe

biela bell said...

already heard this song before. Sangat fasih. Hebat..ambil masa juga bg mereka utk belajar dan memahami bahasa asing. Memang terbaik. Just proud :)

Zai Zaiman said...

yes biella, i'm also proud wit them, tq.

Aida Ismail said...

Hebat penangan Najwa Latif ni. omputeh pun dah tahu nyanyi lagu Melayu. Hee~

Zai Zaiman said...

yer lah Aida, harap bahasa Melayu kembali mendapat tempat terutama di hati dan sanubari orang melayu sendiri.. hehehehe....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...