facebook

facebook

Mari beri sokongan

18.6.13

Ayat Tersirat Perempuan



bunga


Kalau perempuan tanya: Lawa ke budak pompuan tu?
Makna tersembunyi: Siapa yang paling lawa? I ke, budak pompuan tu?

Kalau perempuan tanya: You dah makan ke belum?
Makna tersembunyi: Jom pi makan. Lapar ni!

Kalau perempuan kata: Lawa-lawa la baju kat sini, yek.
Makna tersembunyi: Belikanlah untuk I.

Kalau perempuan kata: Rasa macam nak pening la.
Makna tersembunyi: Tolong picit kepala.

Kalau perempuan kata: Letihnya hari ni. Mana nak masak, basuh kain-baju lagi...
Makna tersembunyi: Kita makan kat luar jelah. Lepas tu, tolong basuh kain-baju sekali, yek.

Kalau perempuan kata: Kita lebih sesuai berkawan saja.
Makna tersembunyi: I tak nak kat you. Tak paham-paham ke?

Kalau perempuan kata: I suka berkawan dengan you. You baik, memahami bla bla bla...
Makna tersembunyi: Hish... I rasa macam minat sesangat kat you la... Rasa macam nak jadi awek you je.

Kalau perempuan tanya: You pernah tak teringatkan awek you yang dulu?
Makna tersembunyi: Kalau nak gaduh, kalau berani sangat, sebut la nama dia depan aku.

Kalau perempuan kata: I sanggup berkorban demi kebahagiaan you.
Makna tersembunyi: Amboi! Aku kena berkorban.Habih, hangpa dua ekoq gak yang seronok.

Kalau perempuan kata: I tak kisah kalau memang betul you nak kahwin lagi satu. Asalkan you berterus-terang dengan I, bersikap jujur dan berlaku adil.
Makna tersembunyi: Sapa kata aku tak kisah? Adil ke tak adil, aku tak kira! Langkah mayat aku dulu sebelum nak menikah lagi satu. 

10 comments:

Mizz Aiza said...

betul tu.. kalau berani buat la..

Lisa Sheila said...

haha... oke, ada yg betul n mybe ada juga yg x tepat... :) bergantung kepada sikap sesorang perempuan tu jugak macamana ... nice sharing... :)

Zai Zaiman said...

hehehehe.... sendri mau ingat la kannn.. sy tak tahu, sy ni lurus bendul... kahkahkah...

♥ Mrs. Secretary ♥ said...

I Paling suka yang last tue..hehehe
Setuju sangat! ;p

Zai Zaiman said...

hehehehe... dia tak akan cakap dulu Mrs, dah buat baru cakap... kahkahkah...

Fatin Liyana said...

hehe, kebanyakannya betul. :P

Cik Kay Jue said...

err.. xsemua nya betull haha

Zai Zaiman said...

Fatin n Cik Kay Jue, ni cume tafsiran jer... terpulang pada yang empunya badan nak menilainya... sekadar info bg kaum sy, supaya dorang jugak memahami apa yg tersirat, jgn buat bodo jer, amek berat pd kaum korang jugak kannn...

Zai Zaiman said...

“Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan”.

Aida Ismail said...

Macam kena kat batang hidung sendiri je. Haha~ Ada yang betul tu. Tapi tak semua kot. Al maklum la perempuan. Memang banyak yang tersirat dari yang tersurat. Hehehe~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...