facebook

facebook

Mari beri sokongan

2.6.13

Apakah salah ku?

   Dalam menhadapi arus dunia yg semakin mencabar kita hendaklah sering berhubung dengan Allah swt, dan banyak bermohon dan berharap kepadaNya. Setiap orang pasti menghadapi berbagai ujian hidup dan yg paling penting kita hendaklah sandarkan kehidupan kita terhadap Allah swt.

Ada kalanya kita lupa dan alpa tentang apa yg telah Allah berikan kepada kita. Kita minta berbagai-bagai daripada Allah swt dan apabila diberikan sesuatu kepada kita, kita bersunggut... adilkah kita? Sedangkan Allah swt Maha Adil.

Ingatlah, kita wajib menghindarkan diri daripada sikap berputus-asa. Sedang Iblis yg sentiasa hendak merosakkan Anak Adam ini, juga yg dilaknat oleh Allah swt juga punyai sikap yg tak putus asa dalam merosakkan umat manusia ini.

Oleh itu, sentiasalah diri kita melihat dan fikir sebaiknya apa yg kita minta kepada Allah swt menepati dengan apa yg hendak kita lakukan.




Aku mendoakan agar di beri ALLAH KEKUATAN ...
Maka Allah memberikan aku kesukaran untuk membuatkan aku kuat.

Aku mendoakan agar di beri AllahKEBIJAKSANAAN...
Maka Allah memberikan aku MASALAH untuk meneyelesaikannya.

Aku mendoakan agar di beri Allah kemakmuran ...Maka Allah memberikan aku Fikiran dan Pancaindera untuk melakukan kerja.

Aku mendoakan agar di beri Allah KEBERANIAN...
Maka Allah memberikan aku BAHAYA untuk mengatasinya.

Aku mendoakan agar di beri Allah Kaseh Sayang...
Maka Allah memberikan aku menghadapi setiap golongan manusia untuk bantu membantu.

Aku mendoakan agar di beri Allah nikmat ...Maka Allah memberikan aku kesakitan untuk mensyukuri.

Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan (wahai umat manusia dan jin)?

Sesungguhnya jika kamu bersyukur, pasti Kami akan menambah (nikmat) kepadamu, dan jika kamu mengingkari ( kufur nikmatKu), maka sesungguhnya azabKu sangat pedih (Ibrahim: 7)


TUHAN,
hati ku tidak cukup besar untuk memenuhinya denganMu,
ingatan ku tidak cukup baik dalam mengingatimu,
kehendak ku tidak cukup kuat dalam menuju kepadamu,

Ambillah hati ku dan membesarkan ia,
Ambillah ingatan ku agar lebih cepat mengingatiMu,
Ambillah kehendak ku agar aku menjadikan ia kuat kepadaMu.

Dan Kau telah membuat aku sedar bahawa Engkau pernah hadir,
dan pernah mengiringiKu.
  
Ampunilah aku Ya Tuhan.

 

1 comment:

GA GreenArtwork said...

tiade tempat laen untuk brharap...melainkan pada DIA

My recent post : Mardon Station - Artwork

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...