facebook

facebook

Mari beri sokongan

15.10.10

Lepak petang

Masa terus berlalu tanpa disadari, dari pagi menjelang tengahari kemudia beralih ke petang dan begitulah hari-hari yang berlalu. Hari ini setelah penat buat kerja, aku pun mmebuat keputusan utk pergi meronda plak, jalan-jalan untuk mencari idea baru, mana la tahu kot ada sesuatu yg boleh mendatangkan manafaat pada projek aku.

Cerita tentang nak buat projek dah banyak kali cakap tp projek apa yg dibuat pun tak tahu. hehehe.... takpalah di lain masa jer lah utk kita kongsikan bersama.

Setelah aku berpindah dari bandar ke kampung, byk pengalaman baru yg telah aku lalui terutamanya ttg kehidupan baru aku di kampung. Ermmm... pada aku menyeronokkan jugak lah, yerlah.... memulakan sesuatu yg baru tetapi ada jugak la beberapa perkara yang tak kena dgn jiwa ni... abaikan ajerlah.. yg penting hidup mesti diteruskan.. tak gitu!



ni lah rumah yg aku diami sekarang. hehehe nampak atap jer..... ni rumah pusaka la sekarang ni, aku pun menumpang jer dan maseh tinggal bersama dengan tok aku (sebelah utara ni tok bagi orang perempuan kalo laki pangey Tok Wan)


Tadi aku pegi jenjalan ke Ayer Tawar, tgk pemandangan kiri dan kanan sawah padi jer tp tak lah sebesar macam di kedah, sana lagi luas, apa taknya, gelarannya pun di panggil negeri jelapang padi kan, memang ler besor....


Sesampai aku kat tpt ni, namanya Pekan Darat, (bukan tpt orang darat yer) aku tertarik dengan satu pemandangan kat sini, nak tahu ape dia....



Korang tgk bawah ni, sempoi tak pondok talipon dia, hehehe.... jarang dah dapat jumpe pondok talipon macam ni tp tak sangka pulak maseh ada lagi kat Negeri yg bernama Pulau Pinang ni...

Setelah puas meronda, dapatlah jugak sedikit info utk projek haku.... tu jerlah ceritanya.... hihihi... ni pic yg last.... utk tatapan semua.. ok, selamat berjumpe lagi....

6 comments:

EiF@ said...

bestnyer duduk dlm suasana kg..aman je..cntik pemandangan..dh lame dh eifa mengidam nk berlari2 kat sawah padi mcm dlm filem 2.. hehe.. tp smpi skrg lom ade rzki lg..huhu~

yusri said...

wah seronok la dapat duduk di kampung.. Bila la masanya saya dapat duduk di kampung dan buat rumah sendiri di sana?..Rasanya letih la duduk di bandaraya ni...

Cik Moon said...

waa..bestnyerr duk kampung.. teringin nak duk kg camtu.. huhu.. kampung cik moon kat tengah bandar je.. huhu

rinasazrina said...

salam... hye zaidi.. awk suposely brsyukur ad kpg yg indah cam tue... seronoknyerr.. ina tringin nk g tmpt cam tue.. ad sawah... tenang jerk.. lom berkesempatan lagie... by da wy, salam perkenalan.. thanx melawat blog ina...
wasalam...

cik shabah said...

nampak tenang je tempat-tempat kat ats tu =)

iza said...

Salam kunjungan ptg jumaat.

Aduhhhh, rindunya pada keluarga angkatku di kg tok bidan...
Dulu pernah buat mahasiswa bermasyarakat di Pekan Darat tu. Dekat dgn pondok phone tu ada balai org ramai kan (UMNO). Pernah jgk buat gotong royong kat kawasan tu termasuk di masjid kat depan tu....
Dulu tak ada trafik light dlm thn 2003.skrg dah byk berubah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...